Kawa: pić przed czy po treningu?

Kawa: pić przed czy po treningu?

Redakcja

2016-09-07

brak komentarzy

Pobudzające oddziaływanie kofeiny, tak oczekiwane w okolicznościach, gdy koniecznie należy dodać sobie energii, spowodowało umieszczenie małej czarnej w spisie zabronionych dla zawodników środków dopingujących. Jak mała czarna rzutuje na ciało osoby uprawiającej sport oraz czy zaleca się skusić się szklankę "małej czarnej" bezpośrednio przed ćwiczeniami?

Mała czarna bezpośrednio przed ćwiczeniami: pić czy nie pić?

W przypadku ludzi trenujących sport systematycznie, zasadniczą sprawą we właściwym działaniu gospodarki kalorycznej organizmu okazuje się błyskawiczne odbudowanie zasobów glikogenu między treningami. Kofeina pełni w owej sytuacji podwójną rolę. Powodując rozwój poziomu wolnych kwasów tłuszczowych, rzutuje na oszczędzanie glikogenu obecnego w mięśniach. Przyjmowana prosto bezpośrednio przed startem aktywności, powiększa zaś ilość glukozy, z której jest on syntezowany.

Ile czasu przed ćwiczeniami wypić kawę?

– Kofeina dostarczana w formie małej czarnej wchłaniana jest nad wyraz błyskawicznie. W kwestii długotrwałej aktywności odczuwalne rezultaty uzyskamy, pijąc kawę ok. 15-20 min. bezpośrednio przed ćwiczeniami. Przy krótszym wysiłku okres taki ulega wydłużeniu do 45 min. – wyjaśnia Joanna Sobyra, specjalista Segafredo Zanetti. – Musimy lecz mieć na uwadze, że przyjmując dawkę kofeiny zaleca się zatroszczyć się o systematyczne i dobre nawadnianie ciała niwelujące rezultaty moczopędnego funkcjonowania mikstury – dodaje.

Oddziaływanie kofeiny na ciało

Przyjęcie dawki ok. 5 mg kofeiny na kg masy sprawia rozszerzanie naczyń krwionośnych i powiększenie poziomu adrenaliny w krwioobiegu. Ma to szczególne wartość w razie aktywności wymagających olbrzymiej wytrzymałości oraz wydolności ciała, owych jak maraton lub wyścig rowerowy.

Zobacz też, co jeść po treningu siłowym na masę

Kofeina pomoże w zminimalizowaniu efektów zakwasów

Zespół opóźnionego bólu mięśniowego, określany powszechnie „zakwasami” to jedno z największych utrapień, z którym zmierzyć się powinny początkujący zwolennicy sportu. To z całą pewnością niekomfortowa bolesność, tłumaczona powstaniem mikrourazów w budowie włókien okazuje się podstawowym powodem, dla jakiego porzucamy ćwiczenia bezzwłocznie po kilku dniach


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

TreningiSuplementacja treningowa