Dieta na płaski brzuch dla mężczyzny: co jeść, by chudnąć?

Dieta na płaski brzuch dla mężczyzny: co jeść, by chudnąć?

Redakcja

2016-08-31

2 komentarze

Prawidłowa i skuteczna dieta na płaski brzuch dla mężczyzny wymaga odstawienia alkoholu, tuczących pokarmów, słodkości oraz niezdrowych przysmaków i gazowanych napojów. To jednak nie wszystko. Zobacz, co musisz zrobić, żeby schudnąć i osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

Dieta na płaski brzuch ma na celu zrzucenie warstwy tłuszczu, ale by była efektywna trzeba także umocnić mięśnie proste i skośne brzucha. Jak musi prezentować się zbilansowana dieta na brzuch dla mężczyzny? Powinna składać się z 2 faz:

  • w I fazie tak komponujesz menu, by zbilansowana dieta na płaski brzuch oraz ćwiczenia wytrzymałościowe pozwoliły ci zmniejszyć wagę,

  • w II fazie - do trochę zmodyfikowanej diety na brzuch dołączasz ćwiczenia siłowe.

Zdrowemu mężczyźnie, pracującemu za biurkiem wystarcza zbilansowana dieta 2200 kcal. Otyły mężczyzna, decydujący się na dietę na brzuch, musi się ograniczyć do 1200-1400 kcal na dzień.

Dieta na płaski brzuch dla mężczyzny: kiedy stosować?

Dieta na brzuch sprawdzi się zawsze, gdy masz wrażenie, że twój brzuch rozrósł się zanadto. Sprawdź to sam. Zmierz swój obwód w pasie. Jeżeli okazuje się on równy lub dużo większy aniżeli 102 cm – czas się wziąć za siebie, bo taki rezultat jednoznacznie wskazuje na nadwagę brzuszną. Wartości między 94 a 102 cm to ostrzeżenie. Prawidłowy obwód pasa u mężczyzny nie powinien przekraczać 90 cm.

W ocenie sprawności fizycznej duże znaczenie posiada także pomiar ciśnienia tętniczego. Jeśli masz nadwagę brzuszną, a wartość ciśnienia okazuje się równa lub przekracza 140/90 mm Hg – niezbędne bywa specjalistyczne kuracja.

Menu dla mężczyzny: ogólne zasady

Spożywaj systematycznie 5 posiłków na dzień. Nigdy nie zapominaj o śniadaniu. Jedz jak najwięcej zdrowego białka: niskotłuszczowe mięso, ryby, a także świeże owoce morza, niskotłuszczowy nabiał i strączkowe warzywa. Ostatnim jedzeniem w ciągu dnia powinno okazać się niskotłuszczowe białko bez sacharydów. Zrezygnuj ze smażenia - potrawy gotuj (także na parze) lub piecz.

Dieta na brzuch: rola treningów ruchowych

By zbilansowana dieta na brzuch spełniła stawiane zadanie, niezbędne okazuje się powiększenie codziennej dawki trudu. I nie chodzi jedynie o ćwiczenia siłowe, ale także o inne formy dyscypliny ruchowej. Nadmiar tkanki tłuszczowej musimy zwyczajnie zgubić, nie ma innego wyjścia - stosuj dietę 1200-1400 kcal oraz trening aerobowy. Wzmocnieniu tkanki mięśniowej brzucha będą sprzyjały ćwiczenia siłowe.


Dodaj komentarz

Komentarze

mati0777

2016-10-21 10:15:38


właściwie to, co jest dobre dla mężczyzn jest i adekwatne dla kobiet. kwestia 5 posiłków, sytego śniadania. zasady zdrowego żywienia są jednakowe dla każdej dorosłej osoby.

iwonawojkowska

2016-10-15 19:56:52


a co z innymi partiami ciala niby???!?!!

Dieta