Trenujesz crossfit? Unikaj tych suplementów!

Trenujesz crossfit? Unikaj tych suplementów!

Redakcja

2016-10-16

brak komentarzy

Jeżeli trenujemy na wysokich obrotach w pewnym momencie przychodzi moment załamania, który można zwalczyć suplementami. Niekiedy one wychodzą nam na zdrowie, a innym razem niekorzyści jest więcej niż pozytywnego wpływu składników. Jakich suplementów szczególnie unikać, gdy trenujemy crossfit? 

Przy crossficie unikaj tych składników!

Żelazo

Spożywanie żelaza praktycznie nie wychodzi nam na zdrowie. Niestety jego nadmiar odkłada się w tkankach (również w w mięśniu sercowym). To może skutecznie zaburzać jego funkcjonowanie. Niemniej jednak, na niedobory żelaza mogą się uskarżać szczególnie sportowcy wegetarianie, którzy jednak powinni się wspomagać suplementami. Pozostali powinni ustalać dawkę ze specjalistą.

Witamina B3

Witaminy również mogą nie wyjść nam na zdrowie. Najlepszym przykładem jest witamina B3, której pozytywny wpływ na organizm nie został wykazany. Udowodniono natomiast, że regularna suplementacja może zwiększyć skłonność do infekcji, zaburzenia pracy wątroby oraz podatność do krwawień wewnętrznych. Przedawkowanie prowadzi również do zmian skórnych, w tym zaczerwienień i wysypki. W efekcie to może wywołać utratę łaknienia, wzrost stężenia glukozy w krwiobiegu oraz arytmię serca. Co gorsza, nadmiar witaminy B3 może być przyczyną pogorszenia się wzroku.

Witamina E

Jeżeli trenujesz crossfit i rozważasz suplementację z witaminą E zachowaj ostrożność. Na jej przyjmowanie powinni szczególnie uważać panowie w średnim wieku. Dowodem są wyniki badaczy z Cleveland, którzy przeprowadzili badania na grupie 35 tys. mężczyzn przyjmujących substancję w standardowych dawkach suplementów dostępnych na rynku. Okazało się, że po kilku latach ryzyko wystąpienia prostaty wzrosło o 17 procent! Długotrwałej aplikacji tabletek z witaminą E nie rekomenduje się sportowcom. Jej przyjmowanie w dłuższym czasie może doprowadzić do osłabienia mięśni, bólu głowy, pogorszenia jakości widzenia czy zaburzeń jelit. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi