Trening na mięśnie brzucha. Jak poprawnie ćwiczyć brzuszki?

Trening na mięśnie brzucha. Jak poprawnie ćwiczyć brzuszki?

Redakcja

2016-10-21

brak komentarzy

Wyrzeźbiony i płaski brzuch – czy ktokolwiek nie pragnie być w jego posiadaniu? Niestety, jest to jedna z najbardziej problematycznych partii ciała, która wymaga pracy i wytrwałości. Zazwyczaj nasze działania rozpoczynamy od standardowych „brzuszków”, lecz nie wykorzystujemy w pełni potencjału ćwiczenia. Popełniamy kardynalne błędy, a przy tym oddalamy się od wyznaczonego celu. Zatem jak poprawnie wykonać brzuszki?

Prawidłowe wykonywanie brzuszków – krok po kroku

1. Połóż się na macie i spójrz na ułożenie swoich stóp. To bardzo ważny element ćwiczenia. Aby nie angażować do działania mięśni biodrowo – lędźwiowych podczas wykonywanego ruchu powinniśmy postawić stopy i mocno je dociskać do podłoża. To wyeliminuje dodatkową aktywność, która nie jest wskazana, gdy ćwiczymy brzuszki. Technika z dociśnięciem stóp przekłada się na większy udział mięśni brzucha, a tym samym lepszą efektywność ćwiczenia.

2. Zwróćmy uwagę na pracę nóg. Pamiętajmy, że mięśnie w ich obrębie nie mogę wspomagać pracy mięśni brzucha. Nie napinajmy ud czy pośladków w momencie wykonywania „brzuszka”. Jeden z najczęściej popełnianych błędów to podparcie stóp pod drabinkami bądź zablokowanie stóp przez trenera. Taka blokada angażuje mięśnie biodrowo–lędźwiowe, które nie powinny mieć udziału w treningu na brzuch.

3. Istotne jest także ułożenie głowy.

4. Kolejny błąd, który popełniamy najczęściej to wyciąganie odcinka szyjnego kręgosłupa. Zła technika nie przybliży nas do celu, a co gorsza niepotrzebnie obciąży kark. Pamiętajmy, by klatka piersiowa, szyja i głowa były przedłużeniem tułowia, dlatego unośmy ciało równomiernie. Przy podnoszeniu ciała kierujmy wzrost pod kątem 45 stopni, nie zaś bezpośrednio przed siebie.

5. Nie bez znaczenia jest także oddychanie. Podczas skurczu mięśni (unoszeniu tułowia) należy zrobić wydech. Wskazane jest, by powietrze wypuszczać ustami. Wdech wykonujemy w czasie opuszczania tułowia. Podczas kolejnych brzuszków nie wolno wstrzymywać powietrza.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 183 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi