Rozpiska ćwiczeń na rzeźbę

Rozpiska ćwiczeń na rzeźbę

Redakcja

2016-11-24

brak komentarzy

Ćwiczenia na rzeźbę – co poprzez to możemy rozumieć? Znaczna część osób, myśląc o takim treningu, katuje się nieprawidłowo dobraną dietą oraz niewłaściwie dobranymi treningami. Ale czy w tym tkwi odwieczny problem ćwiczenia na rzeźbę? W dalszej partii postaramy się precyzyjnie wytłumaczyć, jak działa fenomen. Poniżej rozpiska ćwiczeń na rzeźbę. 

Czym się różni program na rzeźbę od ćwiczeń na masę?

Każdy z tych ćwiczeń ma własne zasady, które musimy osiągnąć – bez nich nie wykonamy ćwiczeń na rzeźbę albo masę. Program na masę ma to do siebie, iż opieramy go na treningach wielostawowych, gdzie staramy się rozbudzić jak najwięcej mięśniowych włókien. Przy takim treningu nie robimy ćwiczeń aerobowych, zwłaszcza przez to, iż chodzi nam o rozwój wagi. Różnicą między tymi treningami jest także dieta. Jadłospis na masę ma dodatni bilans kalorii, w ten sposób staramy się spożywać jak najwięcej. Ćwiczymy najczęściej 4 razy tygodniowo, gdyż mięśnie wymagają wypoczynku.

Co do ćwiczeń na rzeźbę – sytuacja prezentuje się w inny sposób, a to głównie w związku z tym, iż przeprowadzamy program aerobowy i dobieramy jadłospis z ujemnym bilansem kalorycznym i hamujemy konsumowanie węglowodanów. W czasie ćwiczeń odpoczywamy krócej – od 30 do 40 sekund pomiędzy seriami. Dość wielokrotnie modyfikujemy typ treningów, atakując przy tym tkankę mięśniową pod każdym kątem, także wplatamy do ćwiczeń treningi izolowane. Do ćwiczeń dodajemy różnorodne sposoby, takie serie łączone, superserie czy także gigant-serie. Intensyfikujemy ilość powtórek choćby do 20, pamiętając, iż program musi być krótki czy też żywotny.

Rozpiska ćwiczeń na rzeźbę - jak ją prawidłowo stworzyć?

Jak każdy korzystny plan sportowy, musi się on rozpocząć w myślach. Pamiętając o tym, iż korzystny plan sportowy na rzeźbę to przede wszystkim dieta, musimy stosownie do planu ją wdrożyć. Dzięki ujemnemu kalorycznemu bilansowi, nasza figura będzie gubić warstwę tłuszczową. Gdy nie zapewnimy adekwatnej zawartość makroskładników, nasz organizm będzie czerpał siłę z zasobów warstwy tłuszczu. Nastepnie wdrażamy do naszego planu ćwiczenia aerobowe – bez nich nie osiągniemy zamierzenia.

Świetnym wyborem jest wplatanie do ćwiczeń na rzeźbę różnorodnych technik treningowych oraz obniżenie przerw w czasie między zajęciami. Starajmy się zmodyfikować aktywności z wolnymi ciężarami na takie bardziej izolowane na maszynach czy też wyciągach. Przy tym zwiększajmy ilość powtórek realizowanych treningów choćby od 15 do 20 na serie. Nie zapominajmy, aby dobrać ciężar, który waży do 50% granicznego ciężaru.

Pamiętajmy o intensywności ćwiczeń – ma być na tyle intensywny, by częstość akcji mięśnia sercowego wynosiła w granicy 140-160 HR/min. Pozwoli to na zachowanie intensywnej lipazy lipoproteinowej, enzymu uwalniającego kwas tłuszczowy pochodzenia z jedzenia, w trakcie trwania naszego ćwiczenia. Program na rzeźbę musi przebiegać mniej więcej jakieś 12 tygodni – dzięki takiemu okresowi spalimy właściwą ilość warstwy tłuszczu i nie zgubimy tkanki mięśniowej.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 160 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi