Rozciąganie po treningu - potrzebne czy nieistotne?

Rozciąganie po treningu - potrzebne czy nieistotne?

Redakcja

2016-08-31

brak komentarzy

Kończąc regularny trening, zazwyczaj nie pamiętamy o dość ważnym elemencie. Rozciąganie po ćwiczeniach – z jakiego powodu nie zaleca się go pomijać?

Czas na trening

Sport stał się nie jedynie modą ale środkiem na prawidłowe oraz aktywne życie. Ćwiczą młodzi oraz dojrzalsi. Za pomocą ruchu pobudzamy ciało do aktywnej pracy, umacniamy tkankę mięśniową a także polepszamy wygląd figury. Trenujemy, bo chcemy zachować sprawność na długo. Co więcej, sport dodaje nam mnóstwo siły a także wigoru. Skuteczne chęci oraz przeprowadzenie ćwiczenia nie wystarczy. Osoby, które wykonują ćwiczeń, pomijają pewne fragmenty lub zwyczajnie o nich zapominają. Takie zachowanie może popłacić bólem na drugi dzień, co wielu zniechęca do podejmowania dalszej aktywności.

Rozciąganie po ćwiczeniach – dlaczego trzeba o nim pamiętać?

Rozciąganie po ćwiczeniach to nieodłączny element różnego sportu. Rozgrzewka, trening właściwy oraz stretching to baza ćwiczeń. Bez znaczenia czy bywa to bieg, pływanie czy fitness, który przeprowadzamy w domowym zaciszu. Mięśnie rozciąga się bezpośrednio przed a także po ćwiczeniach, by je ogrzać oraz dobrze przygotować. Rozciąganie ma parę pozytywnych efektów, które zaleca się ciągle mieć na uwadze, nie ważne czy jesteście na sali treningowej czy w lesie. Właściwe treningi polepszają sprawność ruchową oraz pozwalają wyeliminować problem kontuzji, w tym tych dość groźnych. Po forsownych treningach organizm wymaga rozluźnienia oraz wyciszenia. Zwiększa się napływ krwi do tkanki mięśniowej a także zakres naszych ruchów. Brak rozciągania może popłacić dokuczliwymi zakwasami. Ćwiczenia rozciągające redukują ilość kwasu mlekowego w naszych mięśniach. Co więcej wyszczuplają figurę a także przeciwdziałają przykurczom. Po ćwiczeniach najskuteczniejsze bywa rozciąganie statyczne, polegające na płynnych oraz powolnych ruchów ciała. Przyspieszy to odbudowę tych mięśni a także uspokoi ciało. Delikatne skłony, ruchy głowy czy ramion – to jedynie niektóre z propozycji rozciągania. Prawidłowo zrobione, powinno przebiegać od 5 do 10 minut. To niedużo czasu, ale rezultaty okazują się warte jego poświecenia.

Rozciąganie zapobiega kontuzjom

 Nigdy o nim nie zapominajmy. Pominięcie go, może popłacić dokuczliwymi zakwasami, naderwaniami tkanki mięśniowej czy innymi kontuzjami, a po nich, zazwyczaj trudno bywa wrócić do formy. Zdecydowanie warto stosować się do reguł ćwiczeń. Nasze zdrowie okazuje się nad wyraz cenne, zatem dbajmy o nie również w trakcie treningów.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Form Explode w promocji:
Form Explode
297 zł 137 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 212 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

TreningiSuplementacja treningowa