Kiedy ćwiczyć? Która pora dnia najlepsza?

Kiedy ćwiczyć? Która pora dnia najlepsza?

Redakcja

2016-09-09

brak komentarzy

Gdy ludzie pytają mnie o to jaka pora dnia jest doskonała na treningi, za każdym razem odpowiadam, że to bez znaczenia - możemy wykonywać ćwiczenia po wstaniu z łóżka, po południu lub pod koniec dnia. To jest zależna od tego jaka pora dnia nam odpowiada.

Każda pora jest dobra

Jeśli posiadasz czas oraz moc po pracy to możesz trenować pod koniec dnia. Jeśli i tak o takiej porze marzysz już jedynie i tylko o odpoczynku, rozpatrz wstawanie 60 minut wcześniej oraz wykonywanie ćwiczeń bezpośrednio przed pójściem z mieszkania.

Wypróbuj też ćwiczenia z taśmami TRX!

Nie oznacza to mimo wszystko, że jeśli zdecydujemy się na godziny poranne, należy trenować za każdym razem rankiem. Jeśli dzień ćwiczenia wypadnie w sobotę/niedzielę, możesz wszak wyspać się ile chcesz, a potrenować po południu - najistotniejsze jest, aby trenować systematycznie.

Ja prywatnie preferuję ćwiczyć po zmroku. Wynika to nie jedynie z moich upodobań, ale także z planu dnia. Na siłownię jeżdżę po zmroku, gdy wszelkie prace dnia mam już za sobą. Ale w dni bez sali treningowej, gdy chcę potrenować w czterech ścianach "brzuszki", czy przysiady, preferuję wykonać je po wstaniu z łóżka i mieć je z głowy, nie musieć myśleć przez resztę dnia o tym, że jeszcze nie zrobiłem ćwiczeń.

Nowe sugestie?

Należy mieć na uwadze, że eksperci będą na każdym kroku mówić co innego. Przykładowo wystąpiły ostatnio w "British Journal of Nutrition" wyniki nowego badania, które sugeruje, że poranne treningi dodatkowo przed śniadaniem będą najskuteczniejsze. Według autorów tego badania osoby, które wykonują ćwiczeń po wstaniu z łóżka bezpośrednio przed śniadaniem, redukują podczas ćwiczeń o 20% kcal więcej, niż ludzie ćwiczący o późniejszych godzinach.

Ale to wyłącznie jedno badanie, w co więcej kłóci się z inną opinią, która mówi, że trening na pusty brzuch jest zdecydowanie mniej wydajne. Tworzy się także pytanie co z jedzeniem przez cały dzień - czy spożywamy dużo więcej, jeśli trenujemy po wstaniu z łóżka? Z pewnością po silnym treningu zjemy okazalsze śniadanie, ale wszak przez cały dzień zdążymy je spalić (jeżeli trenujesz systematycznie to przemiana materii funkcjonuje lepiej oraz spalasz dużo więcej kcal przez cały dzień).

Zobacz także: Jakie buty do biegania wybrać?

Poranny posiłek za każdym razem musi być zabalansowane, posiadać proteiny, cukry oraz małą ilość zdrowych tłuszczy, aby dostarczyć ciału właściwe substancje odżywcze. Jeśli trenujesz po wstaniu z łóżka, będziesz posiadać na pewno uczucie głodu. Ale po wieczornym treningu człowiek także będzie głodny  - choć są także tacy, który po treningach nie mają ochoty jeść w ogóle.

Istotne jest aby spożywać właściwie zbalansowane oraz odżywione dania przez cały dzień. Nie możesz posiadać wyrzutów sumienia ze względu głodu po ćwiczeniach. To uczucie zdrowe, ciało wymaga paliwa, które redukuje gdy ćwiczysz!

Pytasz zatem jaka pora dnia jest doskonała na treningi? A ja odpowiadam, że to bez znaczenia - możemy wykonywać ćwiczenia po wstaniu z łóżka, po południu lub po zmroku :) Istotne, aby trenować systematycznie, jeśli zamierzamy zaobserwować rezultaty!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi