Jak szybko przybrać na masie mięśniowej bez odżywek?

Jak szybko przybrać na masie mięśniowej bez odżywek?

Redakcja

2016-12-16

brak komentarzy

Proces wzrostu mięśni da się dość prosto zrozumieć (z praktycznego punktu widzenia). Wiedza owego w jaki sposób mięśnie rosną stanowi bazę do budowy właściwego programu treningowego oraz planu odżywiana.

Najistotniejszymi składowymi wagi człowieka, na które mamy wpływ, są: masa mięśni, tkanka tłuszczowa oraz woda. ZAleżności od sposobu żywienia oraz ćwiczenia można nabierać albo tracić różnorodne z tych części. Rozpad tych substancji w ciele człowieka określamy „kompozycją składu ciała”. To owe trzy składowe decydują o naszym wyglądzie zewnętrznym. 

Jak rosną mięśnie?

Uproszczony schemat jest następujący. POdczas treningów oporowych dochodzi do mikrouszkodzeń mięśniowych. W wyniku określonego impulsu metabolicznego (nadwyżka kaloryczna + właściwy rozpad makroelementów) ciało zaczyna naprawiać uszkodzone miejsca splotu i dzięki temu robią się one grubsze (albo produkowane są nowe). System regeneracji ma miejsce wówczas gdy nie trenujemy tkanki mięśniowej, a więc w czasie regeneracji po treningu, szczególnie w trakcie snu.

Jak szybko przybrać na masie mięśniowej bez odżywek? Dietą!

By rosnąć musimy na wstępie spożyć więcej niż nasz organizm wymaga. Ta oczywista uwaga będzie miała spore znaczenie. Jest masa sprzecznych opinii na temat owego, ile białka potrzeba w czasie nabierania mięśni. Dobrze trzymać się teorii, iż optymalna liczba to od 1,4 g do 2 g na kg ciała. Zaś jedzenie więcej niż 2 g białka na kg wagi zdaje się nie posiadać jakichkolwiek nadprogramowych zalet.

Nadwyżka kaloryczna

A teraz rachunki. 1g białka to 4 kcal. Załóżmy, iż startujemy od wagi 70 kg, zatem konsumując choćby 2g białka na kg, będzie nas to kosztować jedyne 560 kcal. To niezbyt dużo kilokalorii biorąc pod uwagę, iż przy tych założeniach nasze zapotrzebowanie kaloryczne (wliczając w to średnią aktywność ruchową: 5 h tygodniowo) to: 3200 kcal (nie licząc nadwyżki kcal, która może oscylować w granicy jakiś 20%). W tym punkcie pojawia się oczywiste rozwiązanie: znaczna część z pozostałego zapotrzebowania kalorycznego musimy zapełnić z węglowodanów. I oto cała filozofia w uproszczonej formie. Wobec tego dokładnie „na masie” ludzie jedzą stale ryż z kurczakiem albo makaronem. Zwyczajnie nie można wyrzeźbić nadwyżki kalorycznej na bazie samego białka. Oprócz tego węglowodany pełnią znaczącą funkcję w syntezie białek wewnątrz organizmu. Wyjaśniając obrazowo: białko to budulec niezbędny mięśniom, zaś węglowodany (oraz tłuszcze także) to klej, który umożliwia z owego budulca postawić konstrukcję.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 209 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi