Crossfit - zestawy ćwiczeń rozgrzewających i rozciągających w mieszkaniu

Crossfit - zestawy ćwiczeń rozgrzewających i rozciągających w mieszkaniu

Redakcja

2016-12-08

brak komentarzy

OStatnio na sławie zyskuje crossfit. Zestawy ćwiczeń są tak ułożone, by aktywować do pracy praktycznie każdą cząstkę naszego organizmu. Czy da się program crossfit przygotować w swoim mieszkaniu? Jak najbardziej!

Program crossfit w mieszkaniu – rozgrzewka oraz stretching po ćwiczeniach

Każdy program, nieważne czy w mieszkaniu czy na sali treningowej, musi posiadać kilkuminutową rozgrzewkę i chwilę na zrelaksowanie tkanki mięśniowej po wysiłku. Rozgrzewka nie musi przekraczać 10-ciu min., ani zbytnio nadwyrężać ciała. Przyszykowanie do znanego wszystkim crossfitu z jednej strony musi angażować mięśnie, które będą mocno używane w czasie treningu właściwego, ale także polepszyć mobilność stawów. Takie połączenie polepszy skuteczność ciała i zredukuje szansę na doznanie urazów.

By nie pominąć jakiejkolwiek partii organizmu, rozpoczynamy ćwiczenia rozgrzewające od nóg, kierując się w stronę głowy albo odwrotnie. To, czy rozgrzewka okaże się bardziej statyczna czy dynamiczna, jest zależne wyłącznie od ciebie. Nie zapominaj, by rozpocząć stopniowo oraz zwiększać systematycznie poziom intensywności, nie przeciążając "zimnych" partii organizmu. Przysiady, wyskoki (obunóż albo jednonóż) czy wymachy rąk w różnorodnych płaszczyznach to wyłącznie co poniektóre uniwersalne pozycje świetnej rozgrzewki.

Po silnym treningu, gdy tętno zdecydowanie przekroczy to normalne, a mięśnie zaczynają boleć, musimy wykonać kilkuminutowe rozciąganie albo tak zwaną fazę wystudzenia. Musimy mieć na uwadze, iż ciało wymaga paru minut, by odejść z fazy nasilonego ruchu do fazy spokoju. W trakcie rozciągania także nie powinniśmy pomijać jakiejkolwiek partii tkanki mięśniowej. Nie zapominaj, iż rozciągamy jedynie mięśnie, przenigdy stawy, ponieważ może to przyczynić się do ich przeciążenia oraz nadwyrężenia. Minimum do przeprowadzenia w trakcie fazy potreningowej to spacer do chwili ustabilizowania tętna.

Regularny trening crossfit w czterech ścianach – czego potrzebujesz?

To, co powinno niezbędne do treningu crossfit w mieszkaniu jest zależne wyłącznie od możliwości pieniężnych oraz pomysłowości. Dla swojego komfortu aktywności powinniśmy robić w ubraniu treningowym, w takim samym, jaki zakłada się na siłownię czy klubu fitness. Naturalnie nie powinniśmy zapominać o butach, bo gwarantują właściwą przyczepność oraz bezpieczeństwo.

Planując trening w pozycji leżącej możemy korzystać z ręcznika kąpielowego albo maty do treningów - podniesie to komfort treningu i przeciwdziała mokrym śladom na podłożu. Wszelkie nadprogramowe rzeczy, z których możemy korzystać w trakcie treningu uzależnione są od owego, co już mamy. Zwykle każdy posiada gdzieś schowane hantle, kettlebellsy czy piłkę do fitnessu. Choćby stara skakanka czy drążek do podciągania, który wisi od lat nieużywany wspomogą uatrakcyjnić regularny trening oraz powiększyć zróżnicowanie treningów. Osoby kreatywne z kolei mogą wykonać przyrząd same. Butelki po wodze mineralnej możemy napełnić wodą albo piaskiem - nieduże są odpowiednikiem hantli, a duża - 5 litrowa spełni funkcję kettla.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 154 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi