Brak postępów na siłowni? To przez te błędy

Brak postępów na siłowni? To przez te błędy

Redakcja

2016-11-25

brak komentarzy

Ćwiczysz systematycznie, bierzesz do serca słowa specjalistów oraz stosujesz ich rady. Mimo to nie zapisujesz przyrostów mięśni, zatem Twój zapał systematycznie się wypala. I tu wkracza NASZ TRENER, przedstawiając Ci trzy zdumiewające przyczyny, przez które Twoje mięśnie nie rosną.

Dość lubię moją pracę. Jako trener w sali treningowej przede wszystkim nie muszę wbijać się w garnitur - mogę uczęszczać do pracy w dresie. Do tego uczę ludzi, pomagam im pokonywać własne słabości oraz osiągać rzeczy, o których kiedyś mogli marzyć. Sprawiam, iż są szczęśliwi. Zatem czego tu nie lubić?

Zdaję sobie kwestię, iż nie każdy posiada taki luksus, by współpracować z którymkolwiek instruktorem, niekoniecznie nawet z ambitnym gościem w dresie. To dokładnie tacy ludzie najczęściej odwiedzają mojego bloga oraz uskarżają się, iż nadal posiadają trudności w zdobywaniu własnych wymarzonych celów. Trenują w pocie czoła, są wytrwali, a mimo to efekty nie chcą przyjść. Są po prostu zirytowani. Jeśli i Ciebie dopadł zastój, poczytaj o 3 rzeczach, które zwalczają Twój progres a także zobacz, jak zwyciężyć stagnację.

Po prostu się obijasz

Odwiedzając siłownię stale jestem świadkiem smutnych obrazków. Widzę rzeczywiście niewielu gości, którzy skupieni są wyłącznie czy też tylko na ćwiczeniach. Reszta, no cóż, to raczej fani kanałów sportowych, zaglądania na Facebooka a także smsowania. Ich błyszczące stroje są nieskażone kroplą potu. Powiem Ci coś: zegar mówi, iż spędziłeś w sali treningowej 60 min., ale nie ma szans, iż ćwiczyłeś planowaną godzinę. Post na Fejsie, w którym chwalisz się, w którym to "gymie" obecnie nie jesteś, nie powiększy raczej Twoich obwodów.

Analizy zaświadczają moją tezę, ze względu na to że dowiodły, iż dużej grupie osób przejawia tendencję do przesady, gdy mówią o tym, jak to wiele a także ostro trenują. Chociażby leży to w naszej naturze, by nieco naciągać fakty, to nie pomagasz sobie robiąc to co program. Wycisnąłeś 8 dych, ale Twoi znajomi powinni raczej mieć świadomość, iż klatkę dobijasz serią ze 160 kg na sztandze. Przemyśl – czy pomoże Ci to w biciu rekordów? Po prostu nie ćwiczysz tak ostro, jak Ci się wydaje. Przemyśl jak okazuje się w Twoim kwestii, przełknij gorzką pigułkę oraz od obecnie wykonuj ćwiczenia wyłącznie na sto proc..

Nie posiadasz planu

Zadaj sobie pytanie: Jaki jest cel Twojego ćwiczenia?

Za każdym kolejnym razem, przekraczając próg sali treningowej, trzeba być zmotywowany, gotowy by uderzyć. Należy posiadać plan. Bez niego po prostu nie będziesz wiedział, co pragniesz uzyskać. Nie potrzeba tu na pewno wymyślnych rozpisek. Postaw na przetestowane ciężkie przysiady, martwy ciąg, podciąganie a także wyciskanie sztangi. Wykonuj takie treningi z zaangażowaniem oraz sumiennością.

Mając plan, możesz śledzić własne postępy. Jeden z moich kolegów powiedział mi dawniej, iż crossfit "działa", gdyż okazuje się sprawdzianem konkurencyjnym. Uczyń z ćwiczeń zawody z najbardziej znaczącym przeciwnikiem - samym sobą. Nie istotne, czy pobiłeś własny rekord o jedno powtórzenie, czy o 1/2 kilo na sztandze - jesteś sprawniejszy niż 7 dni albo 2 temu oraz notujesz postępy.

Jesteś wygodny - pójdź pod prąd

W czasach studenckich wakacje spędzałem, ćwicząc w sali treningowej w moim rodzinnym mieście. Poprzez 4 dekady widziałem jak pojedynczy gość realizuje stale taki sam regularny trening, identycznej części, tymi samymi ciężarami. Nie żartuję. Przenigdy czegokolwiek nie odmienił.

Nic zatem dziwnego, iż nie zmodyfikowało się dodatkowo jego ciało. Po 4 latach prezentował się identycznie, jak wówczas, gdy zobaczyłem go po raz pierwszy. Nie zrzucił nadprogramowych kilogramów. Nie poprawił swojej siły. Nie odmienił się.

Nie namawiam Cię tutaj do zmiany Twojego planu. Powinniśmy rzeczywiście solidnie opanować skuteczne, klasyczne treningi. Przysiady przednie czy martwy ciąg z łańcuchami zostaw na okres, gdy będziesz już w stanie trenować doskonale technicznie: 10 przysiadów z potężnym ciężarami, 10 podciągnięć czy też, na przykład, zwiększyć w "martwym" ciężar 2 i 1/2 raza dużo większy niż Twoja ciała.

Gdy mimo wszystko Twój program okazał się nudą i pamięta dodatkowo złote czasy disco polo na ekranach wyczerpujących pudeł telewizorów, zmień go. Przyzwyczajamy się do tego, co osiągamy nam z większą łatwością, ale zostaw takie treningi, które nie są dla Ciebie sprawdzianem. Drogą jest, by stale atakować ciało nowiutkimi bodźcami. To one będą aktywować tkankę mięśniową do wzrostu.

Pomyśl poprzez chwilę, jakiego ćwiczenia nie znosisz. To najprawdopodobniej to ćwiczenie, któremu powinniśmy poświecić obecnie dużo uwagi. Najwyższy moment, by pójść pod prąd. Najwyższy czas na rezultaty.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Kankusta Duo Forte w promocji:
Kankusta Duo Forte
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 154 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Treningi