Techniki usprawniające procesy trawienne

Techniki usprawniające procesy trawienne

Redakcja

2016-10-16

3 komentarze

Chcesz poznać sposoby na usprawnienie procesów trawiennych? Stale słyszymy pogląd, że dzięki temu, że ktoś ma sprawniejszy, czyli szybciej działający metabolizm, jego waga pozostaje optymalna. Z pewnością posiadacie wśród waszych bliskich ludzi, którzy bez wyrzutów sumienia pałaszują zapiekanki, hamburgery czy inne potrawy typu fast food jednocześnie pozostając przy swojej szczupłej sylwetce. Tak, z całą pewnością możemy nazwać ich „prawdziwymi farciarzami z błyskawiczną przemianą materii”, lecz bardzo prawdopodobne, że swój zdrowy metabolizm zawdzięczają stosowaniu się do niżej wymienionych reguł.

Co to przemiana materii?

Metabolizm, czyli przemiana materii, to wszelkie zmiany biochemiczne i powiązane z nimi przemiany energii, które zachodząc w ciele stanowią jednocześnie bazę dla wszystkich mechanizmów życiowych. Co wpływa na przemianę materii ? - Przyczyny, na które nie możemy nic poradzić. Geny/podłoże genetyczne? - Zakłócenia poziomu hormonów tarczycy mają duży wpływ na naszą wagę: niedoczynność tarczycy osłabia przemianę materii, nadczynność ją pobudza. Wiek? - Jakość procesów trawiennych zmniejsza się mniej więcej o 5 % co 10 kolejnych lat. Po części jest tak z uwagi na zmniejszenie masy mięśniowej po przekroczeniu 40 roku życia. A może płeć? U płci brzydkiej redukcja kalorii zachodzi szybciej, zwłaszcza z uwagi na większy udział mięśni w relacji do tkanki tłuszczowej.

Sposoby na dobry metabolizm

Jedz niewielkie posiłki, ale często. Wydłużanie czasu pomiędzy kolejnymi daniami powoduje, że proces wydatkowania energii naturalnie spowalnia, co z kolei sprawia, że niezużyta siła zaczyna odkładać się w formie tkanki tłuszczowej. Śniadania muszą być spożywane nie później niż do 60 minut od momentu wstania z łóżka. W ten sposób automatycznie włączasz przemianę materii, która w czasie odpoczynku działa o wiele wolniej. Białko jest dużo dłużej trawione aniżeli tłuszcze czy cukry – dzięki temu ciało spala większą liczbę kcal. W swojej lodówce zawsze miej ryby, kurczaka, indyka, biały ser o niewielkiej zawartości tłuszczu a także rośliny strączkowe. Białko sprawia również, że nasze ciała wytwarzają ciepło, co również przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej.

Włókno pokarmowe (błonnik) znajduje się w warzywach, owocach, otrębach, zbożach i bio artykułach. Z pomocą produktów z dużą ilością błonnika pozostajemy na dłużej syci, a z naszego układu pokarmowego eliminowane są odkładające się w nim niepotrzebne elementy. Dzięki błonnikowi ciało absorbuje także zdecydowanie mniej cukrów z jedzenia, ponieważ część glukozy scala się z włóknem pokarmowym i jest z nim razem usuwana.

Kwasy tłuszczowe n-3 (inaczej: omega 3) gwarantują stabilny poziom cukru we krwi, mają wpływ na układ odpornościowy organizmu a także systematyzują przemianę materii. Stymulują także ciało do reagowania na poziom leptyny - hormonu produkowanego dzięki tkance lipidowej, którego poprawny poziom powoduje, że odczuwamy nasycenie. Kwasy tłuszczowe n-3 odszukasz w tłustych rybach morskich, takich jak łosoś czy makrela, a także w oleju lnianym.

Witaminy z grupy B oddziałują na metabolizm sacharydów, tłuszczów i białek, poza tym świetnie wpływają na układ nerwowy i mają właściwości antystresowe. Witaminę B posiadają składniki zbożowe, produkty na bazie drożdży, wątróbka, rośliny strączkowe a także żółtka jaj.

Ćwiczenia interwałowe o dużej intensywności potęgują procesy trawienne jeszcze przez wiele godzin po zakończonym wysiłku. Ma to związek z zabierającą dużo czasu regeneracją organizmu po cięższych ćwiczeniach. Spożycie 1/2 l wody pobudza przemianę materii o jakieś 25 %. Co więcej, wypijanie zimnej wody zwiększa wydatek energetyczny – ciało musi ją ocieplić. Gdy organizm jest odwodniony jego temperatura ulega obniżeniu i następuje spowolnienie procesów trawiennych. Powinno się pić najmniej 1, 5 litra płynu na dzień.

Ostre papryczki jalapenos, chili, cayenne, habanero posiadają kapsaicynę, która odpowiada za specyficzny pikantny smak. Kapsaicyna wpływa na termogenezę i rozkręca przemianę materii oraz przyczynia się do sprawniejszej redukcji tkanki tłuszczowej.

Stresujące sytuacje zwiększają poziom kortyzolu w ciele. Kortyzol to hormon produkowany przez nadnercza, który sprzyja kumulowaniu warstwy tłuszczowej, zwłaszcza w obrębie talii.

Porządny sen, od 7 do 8 godzin, ma zbawienny wpływ na zdrową przemianę materii.

Wysokoprocentowe trunki dezorganizują metabolizm sacharydów i tłuszczów. Ponieważ alkohol jest odczytywany przez ciało jako substancja trująca, jest on eliminowany z żołądka w pierwszej kolejności, co blokuje rozpad kwasów tłuszczowych.

Ćwiczenia z obciążeniem oddziałują na strukturę mięśni. Mięśnie spalają dużo więcej kcal aniżeli tkanka tłuszczowa. Każdy nadprogramowy kg tkanki mięśniowej spala w okresie 24 h mniej więcej o 80 kcal więcej.

Zielona herbata posiada katechiny - związki chemiczne należące do zespołu polifenoli. Są to jedne z najsilniejszych antyoksydantów, które dodatkowo mają znaczny wpływ na usprawnienie rytmu metabolizmu spoczynkowego, co umożliwia systematyczne spalanie zbędnych kalorii również w trakcie snu.

Uczeni dowiedli, że kwadrans śmiechu może spalić nawet do 50 kcal.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Catch Me Patch Me w promocji:
Catch Me Patch Me
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 126 głosów.

Dodaj komentarz

Komentarze

agajacka

2016-10-21 10:12:01


zielona herbata ma dość cierpki smak, ale da się do niej przyzwyczaić. pita codziennie może przynieść wspaniałe rezultaty.

ewelina600

2016-10-18 19:03:56


błonnik w proszku dobrze działa

osamasalah

2016-10-17 12:03:15


kwasy omega 3 - najlepiej znalezc je w rybach

Dieta