Rosół nie tylko syci. Poznaj właściwości tej wyjątkowej zupy

Rosół nie tylko syci. Poznaj właściwości tej wyjątkowej zupy

Redakcja

2016-12-25

brak komentarzy

Domowy rosół to wspaniały wynalazek. Błyskawicznie rozgrzewa, zaspokaja uczucie głodu, wyrównuje braki substancji wzmacniających, a choćby leczy. Ten aromatyczny wywar z mięsa a także jarzyn ugotuje każdy bez względu na predyspozycji konsumenckie.

Na rosół nadaje się każde mięso. W dawnej Polsce gotowało się go na kościach z wołowiny a także cielęcych i paru gatunkach mięsa – mięsie wołowym, dziczyźnie a także drobiu. Obecnie specjaliści od diety namawiają, żeby selekcjonować owe gatunki, które posiadają zdecydowanie mniej tkanki tłuszczowej a także dużo więcej w nich dobrych nienasyconych kwasów tłuszczowych aniżeli niezdrowych nasyconych. Takie okazuje się białe mięso: kurczak a także indyk bez skórki, cielęcina, królik, struś. A spośród mięsa czerwonego – wyłącznie to najlepszej jakości, najchudsze.

Rosół syci, ale nie jest tuczący

Wbrew powszechnym opiniom rosół ugotowany na chudym mięsie czy drobiu bez skórki syci, ale nie ma dużo kalorii. Aby był chudszy, po ugotowaniu wstaw go do lodówki – tkanka tłuszczowa wypłynie na wierzch a także skrzepnie, a wówczas łatwo ją usuniesz. Jeżeli nie masz czasu na studzenie, na wierzchniej warstwie rosołu połóż na chwilę kawałek papierowego ręcznika, który wchłonie tkankę tłuszczową.

Szklanka chudego rosołu drobiowego posiada wyłącznie 72 kcal (z kury wraz ze skórką – 215 kcal). Ta sama ilość żurku z kartoflami – 320 kcal. Bardziej kalorii ma okazuje się dodawany do rosołu makaron czy lane kluseczki – stosuj je zatem rozsądnie.

Talerz rosołu ugotowany z dużą częstym spożyciem włoszczyzny daje wszystkiego. Jest w nim dużo soli mineralnych, które w okresie gotowania przeniknęły do niego z jarzyn a także mięsa. Podstawowe z nich to potas (stabilizuje gospodarkę wodną a także ciśnienie krwi) i fosfor, wapń a także magnez (potrzebne na rzecz kości a także zębów, mięśnia sercowego, nerek a także układu nerwowego). Rosół to spora porcja żelaza: a także tego pochodzącego z jarzyn, a także tego lepiej absorbowanego z mięsa. Są w nim wit. E, A a także beta-karoten (silne przeciwutleniacze zwalczające wolne rodniki). Jest także nieco pełnowartościowego białka pochodzącego z mięsa.

Ze względu na długie gotowanie niedużo w nim wit. C (straty wynoszą 75 procentach). Uzupełnisz braki, bezpośrednio przed podaniem posypując rosół natką pietruszki, kolendrą, koperkiem.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 139 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta