Ile dziennie jeść warzyw i owoców?

Ile dziennie jeść warzyw i owoców?

Redakcja

2016-12-29

brak komentarzy

O zaletach jarzyn a także owoców można mówić bez końca. Musimy spożywać je parę razy na dzień, dbając o ich zróżnicowanie, bo okazują się one bogactwem witamin, soli mineralnych a także włókien pokarmowych. Niektórymi owocami a także warzywami można się objadać, ale znajdują się także takie, które musimy ograniczać. Zobacz ile racji jarzyn a także owoców musimy zjeść w okresie jednego dnia.

Warzywa a także świeże owoce mają niewiele kalorii, a ich spożywanie przynosi błyskawicznie wrażenie pełna. Zawarte w nich włókno pokarmowe broni bezpośrednio przed zaparciami, a sole mineralne wspomagają zachować odpowiedni balans kwasowo-zasadowy żołądka. Oprócz tego włókno pokarmowe, szczególnie takie rozpuszczalne, zmniejsza absorpcję cholesterolu, dzięki czemu chroni przed zmianami miażdżycowymi.

Nie środek nie nadmienić także o przeciwutleniaczach a także witaminach, bez których nasze ciało nie może się obejść.

Owoce a także jarzyny okazują się bogactwem sacharydów

Warzywa a także świeże owoce to kluczowe kopalnia sacharydów (cukrów), które – obok tłuszczu a także białka – znajdują się paliwem na rzecz naszego żołądka. Co poniektóre gatunki posiadają ich dużo więcej, inne zdecydowanie mniej. Rozbieżności dotyczą również rytmu, w jakim cukry znajdują się przekształcane w glukozę, cukier prosty, który trafia do komórek.

Od ilości a także typu sacharydów zależy wartość kaloryczna danej jarzyny a także jego znaczenie na wzrost poziomu glukozy. Warzywa a także świeże owoce obejmujące sporo sacharydów prostych, co to oznacza łatwo przyswajalnych, wpływają na błyskawiczny wzrost poziomu glukozy w krwioobiegu a także znajdują się zdecydowanie bardziej kalorii a także zdecydowanie mniej pożądane w diecie. Nadmiar glukozy w krwioobiegu sprzyja schorzeniom cywilizacyjnym, przykładowo cukrzycęy miażdżycy czy zawałom mięśnia sercowego.

Każdego dnia zjadaj 5 racji jarzyn a także owoców

Jak więc czerpać z dobrodziejstw jarzyn a także owoców, by równocześnie nie wywoływać podskoków poziomu glukozy w krwioobiegu? Najdogodniej spożywać je parę razy na dzień, ale w kontrolowanych proporcjach. Specjaliści ds. żywienia radzą 5 racji, a więc ok. 60 dag na dobę.

Jedna porcja to nieduże jabłko lub średni pomidor, 12 dag surówki, miseczka zupy jarzynowej czy mały brokuł. Jeżeli jesz 3 dania na dzień, dorzuć do któregokolwiek ok. 185 g jarzyn a także owoców, pamiętając, że owe ostatnie swobodnie zjeść do godz. 15.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 206 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta