Czym zagraża otyłość u mężczyzn. Jak leczyć przypadłość?

Czym zagraża otyłość u mężczyzn. Jak leczyć przypadłość?

Redakcja

2016-11-18

brak komentarzy

Mężczyźni posiadają mniejszą tendencje do tycia niż kobiety, łatwiej im także wyeliminować niepotrzebne centymetry. Mimo wszystko oni także miewają otyłość oraz poważne kłopoty z nadwagą. Na ogół to nadwaga brzuszna spowodowana wahaniami hormonalnymi - nadprodukcją kortyzolu czy też niedostatkiem testosteronu, ale również innymi bodźcami - genetycznymi oraz środowiskowymi. Zobacz, czym zagraża otyłość u mężczyzn. Jak leczyć dolegliwość i nie przyczynić się do niebezpiecznych komplikacji?

Badania statystyczne alarmują. Od 20 lat w dużej grupie rozwiniętych krajów (także w Polsce) stale wzrasta liczba ludzi z nadwagą. WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) zaliczyła otyłość do światowych epidemii.

Podłoża nadwagi

Czemu u poszczególnych panów tkanka tłuszczowa rozkłada się jednakowo, a inni tyją wyłącznie w pasie? Okazuje się, iż otyłość rodzaju "jabłko" jest nie wyłącznie skutkiem nieposkromionego apetytu. Jest zależna także od dysfunkcji endokrynologicznych - nadprodukcji kortyzolu czy też nazbyt małej ilości testosteronu. W ok. 20 proc. przypadkach rolę odgrywają także przyczyny genetyczne (rodzinne). Wartość moga posiadać także co poniektóre przyczyny środowiskowe: stresujące sytuacje, palenie tytoniu, wysokoprocentowe trunki, dieta bogata w tłuszcze nasycone oraz sól kuchenną.

Aktywności rekomendowane ludziom z nadwagą

Aktywność stabilizuje występujące przy otyłości dysfunkcje trawienne, obniża ciśnienie tętnicze krwi oraz polepsza mikrokrążenie. Najdogodniej 3-4 razy w przeciągu tygodnia wprowadzać treningi na średnich obrotach, angażujące znaczne grupy tkanki mięśniowej. Sprawdza tu przykładowo trening na rowerze oraz sporty wodne - kajakarstwo, pływanie. W trakcie uprawiania tych dyscyplin odciążony jest kręgosłup i stawy nóg (przeciążone otyłością). Zarekomendować można dodatkowo spacer, bieg, delikatny aerobik, narciarstwo biegowe. Zaleca się stronić od forsownych treningów, a również skłonów i podskoków oraz szybkiego joggingu - nie służą stawom i kregosłupowi. Modelowanie figury na sali treningowej dobrze zacząć dopiero po paru tygodniach zrzucania wagi.

Czy to nadwaga rodzaju "jabłko"?

By to skontrolować, oblicz własny indeks WHR (z ang. waist hip ratio, co oznacza: stosunek talii do bioder). Niezbędny jest centymetr krawiecki. Zmierz się i podziel obwód talii poprzez obwód bioder. Otyłość uważamy za brzuszną (wisceralną lub typu "jabłko", jeżeli WHR u panów jest większy od 1,0 (u kobiet równy albo większy od 0,8). Jeżeli ważysz za wiele, ale współczynnik WHR jest niższy, posiadasz zdecydowanie mniej groźną dla organizmu nadwagę pośladkowo-udową, a więc rodzaju "gruszka".

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 145 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta