Czy wafle ryżowe są zdrowe?

Czy wafle ryżowe są zdrowe?

Redakcja

2016-10-09

brak komentarzy

Wafle ryżowe wytwarzane są z białego lub brązowego ryżu w trakcie ekstruzji. W supermarketach da się napotkać się z szczególnie szeroką gamą tych produktów spożywczych – od naturalnych po smakowe z chemicznymi dodatkowymi składnikami. Dużo ludzi zastanawia się, czy wafle ryżowe są naturalne a także czy mogą stanowić typ niskokalorycznej przegryzki. Opłaca się poznać wady a także zalety wafli ryżowych.

Jak powstają?

Im dłuższa lista produktów oraz zdecydowanie bardziej fantazyjny smak (przykładowo serowy, paprykowy), tym wyższe niebezpieczeństwo zawartości sztucznych dodatków do żywności niepożądanych dla organizmu. Jak tworzą się wafle ryżowe? Wafle wytwarzane są w trakcie ekstruzji – ziarna ryżu poddaje się oddziaływaniu szczególnie olbrzymiej temp. a także wysokiego ciśnienia, a potem spada ciśnienie tętnicze do warunków atmosferycznych. Dochodzi wówczas do „rozdmuchania” ziarna.

Jakie mają zalety?

Są dość pełnowartościową przegryzką. Składniki o naturalnym smaku lub wyłącznie z odrobiną ziół nie posiadają tłuszczów trans, wielkich ilości soli ani węglowodanów, są więc pozbawione substancji, które są w dużej grupie przekąsek. Dla osób, które uwielbiają podjadać pomiędzy daniami lub w trakcie oglądania filmu są one dużo lepszym wyborem niż chipsy, krakersy czy słone orzeszki. Wafle ryżowe są dietetyczne, pojedynczy wafel zapewnią wyłącznie 40 kcal. Dla porównania kromka chleba posiada 70–100 kcal. Trzeba mimo wszystko wiedzieć, że znaczna część ludzi po spożyciu chleba będzie się czuła zdecydowanie bardziej syta niż po waflach. Na diecie wyszczuplającej da się zredukować wartość kaloryczną jedzenia, podmieniając 1 kromkę chleba na 1 wafel ryżowy, ale musi być to raczej postać urozmaicenia menu, a nie przepis na wyłączenie chleba z diety na stałe.

Jakie są wady wafli ryżowych?

U osób z kłopotami z gospodarką cukrową mogą komplikować spalenie tkanki tłuszczowej, ze względu na to że wyzwalają nadto obfite ilości insuliny. Bywa mimo wszystko kwestia dość osobista. Z uwagi na szczególnie małą wagę 1 wafel to niskokaloryczna przekąska. Prosto mimo wszystko da się popaść w pułapkę przegryzania oraz zjeść w czasie między daniami całą paczkę wafli ryżowych, a to już 400 kcal. Wafle posiadają zdecydowanie mniej włókna pokarmowego, niż wskazują to reklamy a także wiadomość na opakowaniach. Pojedynczy wafel doprowadza ok. 0,3 g włókna pokarmowego. To niedużo porównując z dziennym zapotrzebowaniem, które wynosi 25–40 g. Stosunek ilości kcal w 100 g (400 kcal) do obecności włókien pokarmowych (3 g) nie jest nazbyt wartościowy.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Dr Farin w promocji:
Dr Farin
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 138 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta